Schimbare stil de conducere

Schimbare stil de conducere

Dintre liderii unei importante companii din piata, Raluca* era printre cei mai influenti. Hotarata si directa, stia intotdeauna cum sa abordeze o situatie dificila, cum sa depaseasca un moment de criza si cel mai important, cum sa isi conduca angajatii. Stia sa ofere un feedback fiecaruia, in orice situatie, ceea ce contribuia semnificativ la succesul departamentului condus de ea. Stilul sau de a conduce era completat de dorinta ei de a avea ultimul cuvant, de multe ori trecand peste opiniile celorlalti. In acelasi timp, angajatii erau ingroziti de ideea de a lucra cu ea indeaproape, nu doar din pricina stilului ei hotarat si ferm, ci si din cauza presiunii puse de Raluca. Mereu orientata spre rezultate si exigenta, Raluca cerea cerea din ce in ce mai mult de la angajati si considera ca cea mai buna metoda de a pune acest lucru in evidenta era ca acestia sa munceasca la fel ca ea.

La un moment dat, fiind implicata intr-un proiect destul de important si avand nevoie de un ajutor suplimentar, a fost nevoita sa angajeze un asistent. Dupa multe cautari si recomandari, a gasit un asistent bun. La scurt timp, ii explicase acestuia exact ce trebuie sa faca, la ce rezultat dorea sa ajunga, trecand ca de obicei, peste propunerile si sugestiile primite. Noul angajat, nefamiliar cu stilul ei de a conduce, a inceput sa ii explice ca finalitatea planului pe care ea l-a propus nu va fi asa cum se asteapta, explicandu-i care sunt minusurile acestuia. Raluca insa a insistat pe ideea propusa de ea, sugerand ca stie mai bine decat el cum functioneaza firma. In cele din urma, asistentul a fost nevoit sa execute planul Ralucai, insa a tinut sa ii dea un feedback asupra colaborarii lor si a felului in care “dicteaza” orice decizie. Raluca nu considera ca a procedat gresit in vreun fel, sustinand hotarata, ca el exagereaza. Ca lider, Raluca era cea care avea toate informatiile, lua toate deciziile, conducea toate procesele si toti veneau catre ea. Doua luni mai tarziu, planul Ralucai s-a dovedit a fi intr-adevar, unul gresit. Raluca a fost sfatuita de Directorul General sa lucreze cu un coach pentru schimba stilul de conducere, care incepuse sa nu mai dea rezultatele dorite.

Raluca s-a antrenat pe durata a 6 luni si a facut cateva schimbari majore in ceea ce priveste modul sau de conducere: a facut trecerea de la un stil autoritar, mereu in control, centrat pe a gasi greselile si a le scoate in fata la un stil de conducere pragmatic, eficient dar care permitea participarea celorlati cu idei si solutii. A invatat sa dea feedback si sa accepte feedback de la altii. A invatat sa permite circulatia informatiilor, responsabilitatii, creativitatii in echipa. Insa cea mai importanta realizare pentru Raluca a fost faptul ca a invatat sa isi faca timp liber pentru ea, pentru familie si pentru prieteni.

*confidentialitatea clientilor este un principiu de lucru important in practica mea de coaching, toate studiile de caz nu dezvaluie identitatea clientilor, organizatia sau industria in care ei actioneaza.