De la “omul cu cifrele in organizatie” la CFO partener de business

De la “omul cu cifrele in organizatie” la CFO partener de business

Contextul organizational si obiectivele procesului de coaching : un manager financiar nou promovat, care a preluat rolul de CFO in board-ul organizatiei, persoană tehnică foarte abilă ce cunoaște foarte bine toate fluxurile informaționale core business, devine director membru al boardului și are provocarea de a fi un bun partener pentru business, atat el cat si intregul department pe care il conduce.

Sponsorul proiectului de coaching (Presedintele) i-a cerut în mod specific CFO-ului sa fie mai mult decat “cel care stie toate cifrele in organizatie, sa fie un bun consultant pentru board dar si pentru intreaga organizatie care avea nevoie de mai multa eficienta”; in noul rol avea obiectivul de a creaste echipa și a o orienta sa serveasca mai bine, mai atent nevoia clientului intern si cu mai multa disponibilitate.

Cea mai mare temere pe care o avea CFO-ul era “de unde sa faca rost de timp pentru a coordona tot ceea ce se intampla si cum se intampla in cadrul echipei?” Intrase intr-o echipa mare, cu multe “bube pe cap” de mult timp, cu multe cerinte din partea business-ului… o activitate complexa! Si s-a pus pe treaba, muncind cate 12-14 ore/zi, inclusiv in zilele de weekend. Dupa 2 luni era epuizat … Obiectivele sale tot nu erau atinse. In procesul de coaching si-a dat seama ca el facea toate activitatile de unul singur: el lua deciziile tot el le implementa, el superviza si corecta tot ceea ce iesea din echipa, impingea de la spate pe toata lumea… O intrebare care l-a facut sa se gandeasca la schimbare a fost “De ce mai are nevoie de o echipa de 30 de specialisti, daca el face totul singur? Oamenii acestia sunt in plus… ar salva foarte mult buget daca ar fi doar el!” CFO-ul a constientizat strategia sa de tip totul sau nimic în care ori controla totul ori era absent (absorbit de problemele operationale). În procesul de coaching, clientul a invatat să delege si sa creeze o echipa bine organizata care raspunde in timp optim cerintelor si s-a repozitionat pe sine si cativa oameni foarte buni din departamentul sau ca fiind buni consultanti pentru business pe zona financiara; a reusit sa schimbe imaginea sa de “foarte bun finantist” cu imaginea de “manager cu imput valoros in echipa de board”.