Cine vrea schimbare?

Cine vrea schimbare?

Contextul organizational si obiectivele procesului de coaching: organizatie romaneasca care activeaza in productie, insa are si servicii colaterale produselor, al carei director general si-a dorit un nivel superior de performanta, la nivel managerial in primul rand si apoi, la nivelul intregii organizatii. Compania este lider de piata si era de cativa ani la un nivel multumitor de performanta, in sensul in care aveau rezultate bune in mod constant, in limita obiectivelor setate si a resurselor disponibile. Directorul General si-a dat seama ca are o alegere de facut – sa ramana la nivelul multumitor de acum, care nu era sustenabil pe termen lung, sau sa faca o schimbare, care sa aduca mai multa sustenabilitate, in modul de operare al firmei dar si in rezultatele sale. Era mai degraba o alegere intre a-si urma intuitia care ii spunea ca potentialul firmei este mai mare si logica de business, care ii spunea ca “daca ceva merge bine, nu strica acel lucru”.

El si echipa lui au ales sa faca schimbarea. Astfel au contractat un proces de coaching de echipa cu durata de 9 luni. In paralel, directorul general a ales sa lucreze cu un executive coach pentru a fi el insusi un model de schimbare. Ca echipa, au lucrat impreuna la a da voce viziunii lor despre viitor si a o impartasi cu intrega organizatie, proces care a insemnat ca ei, impreuna, sa raspunda onest la cateva intrebari simple. Raspunsul la una dintre intrebari le-a aratat ca modul in care se raportau la organizatie nu era unul care sa serveasca cel mai bine potentialul acesteia. Ei priveau organizatia ca pe o structura menita sa produca si sa vanda clientilor, insa au realizat ca de fapt, ar servi mult mai bine o structura menita sa serveasca “cantitatea si calitatea proiectelor pe care ei le derulau in parteneriat cu clientii”. Astfel, au gandit o viziune care ii motiveaza sa se autodepaseasca si au gandit un design organizational diferit, centrat pe cantitatea si calitatea proiectelor derulate impreuna cu clientii lor. Au inteles impreuna ca sunt parte a unei organizatii centrate pe proiecte si, fundamental, prin proiectele implementate impreuna cu clientii lor au o contributie insemnata la modul in care familiile noastre, familiile lor, intreaga comunitate, se bucura de cateva produse si servicii importante.

La inchiderea proiectului de coaching de echipa, progresul echipei manageriale era vizibil: o dinamica noua in sedintele echipei de management, agilitate manageriala crescuta, centrare pe eficienta, participarea cu solutii si angajamentul tuturor managerilor, simplificarea procesului managerial fara ca aceasta schimbare sa produca un impact negativ in rezultatele de business livrate luna de luna conform bugetului.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.