Coaching de echipa

You are here: Home / Servicii coaching / Coaching de echipa

Ce rezultate de business ai putea obtine cu o echipa bine antrenata?
Cum arata pentru tine aceasta echipa? Cum se comporta membrii cu clientii vostri sau unul cu altul?
Ce crezi ca ar fi posibil cu o astfel de echipa?

Coachingul unei echipe este un demers de acompaniere aplicat echipei ca „ansamblu”, care actioneaza impreuna sau separat, pe o perioada agreata de timp. Scopul coachingului de echipa este de a facilita dezvoltarea performantei colective a echipei, intr-un mod continuu si masurabil, astfel incat rezultatele echipei sa depaseasca suma potentialului fiecarui membru in parte.

Obiectivele coachingului de echipa sunt centrate pe:

  • Colaborarea si invatarea in echipa integrand diversitatea membrilor.
  • Dezvoltarea leadershipului colectiv: responsabilitate, participare, eficienta, solutii noi, inovatoare, sinergie, respect reciproc si standarde crescute unul fata de celalalt.
  • Alinierea la o viziune comuna.
  • Atingerea unor rezultate ambitioase impreuna.
  • Relationarea eficienta cu stakeholderii din mediul extern al echipei.
  • Parteneriatul cu intreaga organizatie.

Arhitectura unui proiect de coaching de echipa:

  • Setarea viziunii, aspiratiei comune (“conspiratiei”), impartasite de membrii echipei; crearea unui nou tablou de board cu indicatorii relevanti, masurabili pentru implementarea viziunii.
  • Sesiuni regulate de acompaniere a echipei. Coachingul de echipa se desfasoara simultan cu sedintele obisnuite ale echipei (supervizarea sedintelor, asistarea si coachingul echipei in timp real, in agenda de lucru obisnuita) precum si in cadrul unor sesiuni dedicate, cu obiective concrete, organizate in afara locului obisnuit de munca. Interventiile de coaching in sedintele echipei au ca scop implementarea schimbarilor mici, concrete, punctuale, in interfetele dintre membrii pentru atingerea rezultatelor dorite, care apoi sunt multiplicate in toate activitatile individuale sau colective ale membrilor. Coachingul de echipa are loc pe terenul de actiune al echipei – sedintele sale - in interventii de 1 ora sau mai multe ore.
  • Sesiuni dedicate atingerii unor obiective specifice echipei, sub forma de ateliere de lucru, 1 zi sau 2 zile intensive, concentrate pe atingerea unor rezultate specifice, in afara cadrului de lucru, concrete si aliniate cu viziunea setata la inceput. Aceste sesiuni depind de contractul agreat impreruna cu echipa si reies din asistarea echipei in sedinte si observarea tiparelor de functionare pe care au nevoie sa le schimbe sau a salturilor pe care au nevoie sa le faca impreuna.
  • Monitorizarea performantei fata de obiectivele si rezultatele setate la inceput.
  • Continuarea sesiunilor regulate de coaching, asa cum au fost agreate la inceput.
  • Inchiderea proiectului: evaluarea schimbarilor facute, evaluarea rezultatelor atinse, planul de lucru pentru viitor.

Arhitectura unui proces de coaching de echipa este stans legata de obiectivele pe care echipa le are de atins. Pot fi arhitecturi mai simple sau mai complexe, din punctul de vedere al pasilor care vor fi facuti de coach impreuna cu echipa client.

Abordarea de coaching „centrat pe rezultate masurabile” poate fi aplicata la nivelul echipelor de conducere, de negociere, de cercetare, de inovare si de dezvoltare, de vanzari sau de productie, pe care le va ajuta sa-si dezvolte noi strategii creative axate pe proiectele lor si pe imbunatatirea performantelor.

Procesul poate fi punctual, pentru atingerea unui rezultat concret, specific necesar echipei sau o acompaniere de durata, care aduce schimbari profunde in dinamica echipei, in mentalitatea membrilor si in modul in care ei actioneaza in interiorul organizatiei si in afara ei, impreuna si separat, pe parcursul unei transformari sau tranzitii.